Naučte sa skryté názvy cukrov

05.08.2016

MacGregor sa snažil upozorniť na to, že potravinársky priemysel pridáva do potravín veľké množstvo cukru. Aj zdanlivo zdravé produkty sú plné cukru. Cukor sa totiž nachádza aj vo veľkom množstve slaných potravín, ako sú rôzne omáčky a hotové jedlá. Potravinársky priemysel nechce aby sme nekonzumovali cukor, práve naopak. Vyhovuje im naša závislosť na cukre, pretože tak kupujeme viac a viac výrobkov. Vedeli ste že cukor sa pridáva aj do mnohých mäsových výrobkov? Mnoho skrytého cukru je aj v je aj v takzvaných diétnych potravinách. Výrobky s nízkym obsahom tuku sú často preplnené cukrom, aby získali aspoň nejakú chuť.
 
Ako dostať konzumáciu skrytého cukru pod kontrolu?
Čítajte si etikety potravín, aby ste vedeli čo kupujete a konzumujete
Po prečítaní zloženia potravín si veľmi rýchlo uvedomíte, ako často sa pridáva cukor do potravín, aj keď to na prvý pohľad tak nevyzerá. Napríklad taká paradajková omáčka, korenia, šalátové dressingy..  Jeden malý trik vám pomôže odhaliť hneď na prvý pohľad či má potravina veľa alebo málo cukru.  Ak je cukor medzi prvými uvedenými zložkami, bude ho tam určite viac ako by sme si priali, pretože zložky sú uvedené v poradí od najviac zastúpenej po najmenej zastúpenú. 15g cukru na 100g sa považuje už sa vysokú hodnotu.

Naučte sa skryté názvy cukrov
Keď budete čítať etikety potravín, tak slovo cukor nemusíte vydieť. Cukor sa skrýva pod niekoľkými záludnými menami. Výrobcovia sa často pokúšajú zamaskovať množstvo pridaného cukru tak, že ho pridajú pod iným názvom. Či už veríte alebo nie, cukor má vyše 50 rôznych mien.  Zbystriť pozornosť je potrebné pri týchto pojmoch: fruktóza, kukuričný sirup, trstinový sirup, invertný cukor, melasa, sacharóza, sirup z hnedej ryže, med a javorový sirup. Slová, ktoré končia na -óza (glukóza, fruktóza..) znamenajú cukor. Nie je výnimkou, aby potravina obsahovala naraz aj niekoľko z vyššie spomenutých cukrov.